Werkzaamheden vrijwilligers

Beste vrijwilliger,

Allereerst hartelijk dank dat u dit jaar mee wilt werken aan het tot een succes maken van de ijsbaan!

Het rooster wordt aan u verstuurd per e-mail of per post, dit rooster zit ook in de ordner en staat op onze website.

IJsbaanrooster
Horecarooster

 Algemene mededelingen:

  • Per dagdeel zijn er 3 personen ingedeeld, 1 voor de kassa, 1 voor schaatsenuitgifte en 1 voor toezicht op de baan. Wie wat doet, kan onderling worden geregeld, blijf wel rouleren!
  • Iedereen is verplicht handschoenen te dragen op de ijsbaan, controleer daar streng op.
  • Uitgifte van schaatsen alleen op vertoon van de juiste kleur polsbandje (om de pols).
  • U dient elke schaatser te controleren op de juiste kleur bandje, voordat hij/zij het ijs op gaat. (Zonder bandje mag men niet op het ijs!!!!!)
  • Alleen ijshockey-,kunstschaatsen en easy-gliders zijn toegestaan op het ijs (geen noren).

Van u wordt het volgende verwacht:

  • Bij aankomst hoeft u niets te doen. Alles is aan/open.
  • Graag 15 minuten voor aanvang van uw dienst aanwezig zijn i.v.m. soepele aflossing.
  • Bij de kassa hangen rode jasjes. Deze dienen de “dienstdoende” vrijwilligers te dragen, zodat men herkenbaar is. Tevens een fluit voor toezichthouder bij de baan, corrigeren indien nodig.
  • Iedere certificaathouder heeft een eigen kaart. Deze dient bij de kassa gescand te worden en men ontvangt dan een bandje voor de pols. Deze is geldig voor de gehele dag. Elke dag een andere kleur.
  • Bij aanvang, graag met 2 personen (dagcoördinator + vrijwilliger) het aanwezige kasgeld tellen. Aan het eind van de dienst wederom het kasgeld tellen (dagcoördinator + vrijwilliger). Het geld per munteenheid op het formulier invullen (is in de kassa aanwezig).
  • In de ordner zit een lijst met de telefoonnummers van de beide huisartsen in het dorp,de dokterscentrale en de technische dienst. Tevens is er een lijst met de namen en telefoonnummers van alle vrijwilligers, indien u wilt ruilen dan gaarne dit zelf onderling regelen.
  • Eventuele op-/aanmerkingen kunt u in de ordner noteren.
  • Er is koffie, thee, frisdrank en cup a soup etc. aanwezig. Eten graag zelf meenemen.
  • Defecte schaatsen niet terug in de rekken zetten. De kapotte schaats in de daarvoor bestemde bakken stoppen.
  • Bij de inname van de schaatsen deze direct afdrogen met een handdoek, dan blijven ze langer scherp en roesten ze minder. Handdoeken ophangen ( niet over de kachel leggen).
  • Op het ijs mogen alleen houten stoelen, deze zijn bedoeld voor mensen die niet kunnen schaatsen. Er mag niet op de stoelen gezeten worden als ze worden voortgeduwd op het ijs.
  • Sleetjes zijn alleen voor de allerkleinsten. De toezichthouder op de baan bepaald, wanneer deze van het ijs moeten i.v.m. drukte.
  • Het is niet toegestaan consumpties op het ijs te nuttigen.
  • Mochten er vragen zijn over wat dan ook, per dag is er een coördinator aangesteld, die u bij problemen kunt bellen en hij/zij zal proberen u te helpen.

telefoonnummers dagcoördinator: (tel.nr. ijsbaan: 0294-798 515)

maandagAnnemieke Lodewijkx 06 29 342 692
dinsdagCor Brakenhoff06-42 791 003
woensdagHenk Oosterhof 06 23 227 401
donderdagTineke v t Klooster
vrijdagBert Sterk 06 29 325 541
zaterdagDavid Franssen
Ton Keizer
06-22 318 439
06 27 200 153
zondagJoke Callenbach06-11 453 168

Mocht u geen gehoor krijgen dan kunt u een coördinator van een andere dag proberen.

Wij wensen u veel succes en natuurlijk plezier op de ijsbaan!